Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Marica Wettergren - 6 oktober 2012 23:55

Om någon hade sagt att jag skulle köra häst i höst hade jag nog inte tagit det på allvar. Men nu har vi haft ett par lärorika dagar med en mycket duktig handledare. Som tur var har vi fått öva på Shetlandsponnies, mycket snälla sådana. Vi har ryktat, kratsat hovarna, kelat och selat två mycket tålmodiga små hästar. Sedan har vi fått köra häst med tömmar. Först på plan mark och sedan har vi fått lasta stockar i skogen. Det var rätt svårt, mycket fokus och koncentration men det hela har varit hur kul som helst. Blev nog också lite småkär i hästarna, hur mysiga som helst.

Av Marica Wettergren - 6 oktober 2012 14:47

Ärligt talat fattar jag inte hur de vågade släppa oss lösa i stilträdgården med en gång. Uppgiften var att skära gräsmattornas kanter. M h a snöre och ögonmått så blev resultatet så här. Helt ok med andra ord!

Av Marica Wettergren - 6 oktober 2012 13:10

Så, nu skall vägen till Trädgårdsmästare dokumenteras. Mest för min egen skull men kanske en mamma eller pappaeller en & annan bror vill läsa. I september 2012 så började jag på en nystartad utbildning på Gunnebo slott: YH trädgårdsmästare med inriktning hälsa, kultur & miljö. På bara en månad har jag lärt mig hur mycket som helst: skära gräsmattekanter (tillsynes redan perfekta), köra (liten) brukshäst mm.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


På ny väg i livet med siktet att bli trädgårdsmästare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards