Alla inlägg under juli 2013

Av Marica Wettergren - 6 juli 2013 08:13

Under Maj månad var vi i klassen ute på 4 veckors praktik. Jag valde Lärjeåns trädgårdar som idag drivs av Vägen ut! Ett socialt företag där människor med olika typer av livsbagage kan få en chans ut i arbetslivet. Jag möttes av en verksamhet under uppbyggnad, med otrolig potential att kunna bli en oas för invånarna i Angered och Göteborg. I dagsläget är det ganska nedgånget men under de tre år Vägen ut! har drivit det skall det ha hänt en del.

Dalgångarna runt lärjeåns trädgårdar bjuder på en otroligt vacker miljö med ett bra utgångsläge för en publik trädgårdsmiljö. I dagsläget finns inte heller en fast trädgårdsmästare vilket försvårar uppbyggnaden. Med en tålmodig trädgårdsmästare som har en tydlig vision kan det här stället verkligen bli något! Kontrasten för en trädgårdsmästarstudent från Gunnebo slott med dess välplanerade verksamhet var stor. Men ack så nyttig! Så jag avslutade praktiken många erfarenheter rikare och tar med mig möten med varma människor som verkligen berört.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


På ny väg i livet med siktet att bli trädgårdsmästare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards